Khamis, 6 Mac 2014

Dimana pembangunan yang dilaksana oleh PAS Tanjung Manis?

Assalamualaikum dan selamat sejahtera diucapkan kepada saudara dan saudari yang sudi membaca nukilan ini. Sebelum itu, penulis ingin memperkenalkan diri terlebih dahulu sebelum penulis meneruskan nukilan ini. Penulis menggelar diri ini suaraduniawi. Panggil sahaja penulis sebagai Sd.

Tanpa disedari sudah hampir setahun Pilihan Raya Umum ke-13 berlalu. Sd tidak mahu menyentuh mengenai kepimpinan di seluruh Sarawak. Mungkin ada dikalangan pembaca yang masih belum mengetahui pemilihan wakil rakyat di parlimen Tanjung Manis.

Pada bulan April 2013, parlimen Tanjung Manis melihatkan pertandingan diantara calon Barisan Nasional ditentang hebat oleh calon PAS Tanjung Manis. Barisan Nasional mengekalkan penyandang kerusi tersebut iaitu Datuk Norah Binti Tun Abdul Rahman. Manakala PAS Tanjung Manis diwakili calon mereka iaitu Jurina Binti Mut.



Jurina Bt Mut
Wakil PAS Tanjung Manis
 
Walaupun begitu, kerusi parlimen tersebut dapat dikekalkan oleh Barisan Nasional. Semenjak kemenangan ini pihak kerajaan meneruskan pelaksanaan pembangunan yang telah dirancang. Janji yang telah diucapkan dilihat tidak dimungkiri.

Salah satu isu utama penduduk di parlimen ini bakal diselesaikan setelah pihak kerajaan melaksanakan projek loji air di Tanjung Manis dimana kos pembinaan loji tersebut hampir memakan RM 1 bilion.

Persoalannya dimana pembangunan yang dibawa oleh pihak PAS Tanjung Manis? Dimana janji yang telah diucapkan? Adakah hilang bersama calonnya? Sedangkan penduduk di parlimen ini masih kehausan pada pembangunan.

Sd melihat penduduk di parlimen ini telah membuat keputusan yang terbaik dengan memilih pihak yang mampu membangunkan kawasan mereka.

Tiada ulasan: